Do 23 ao 27
Que é un artigo?
Un artigo é unha palabra que determina a un
nome (substantivo) e nos indica o seu xénero
(masculino ou feminino) e o seu número
(singular e plural).
ARTIGOS
|
ARTIGOS
DEFINIDOS
|
||
Singular
|
Plural
|
||
Masculino
|
o
|
os
|
|
Feminino
|
a
|
as
|
|
ARTIGOS
INDEFINIDOS
|
|||
Singular
|
Plural
|
||
Masculino
|
un
|
uns
|
|
Feminino
|
unha
|
unhas
|
PRACTICAMOS…
Copia no teu caderno de Lingua Galega e
Literatura as seguintes oracións e complétallas co ou cos artigos (definidos ou
indefinidos) que correspondan en cada caso:
- ......nena ten _______luvas de cor vermella.
- ..... meu tío Pepe é ______home moi bo.
- ...... amiga é moi responsable e traballadora.
. . __rapaces
paseaban polo espigón da Guarda.
Poesía: A nena que salvou o planeta
A nena que quería salvar o planeta
Isto
érase , que se era
unha
neniña calquera.
Soñaba
esperta
con
salvar o planeta!
Era unha
nena moi lista,
ademais
dunha artista!
Con
cordas, latas, tacholas
facía
lindas marionetas!
Os
cartóns e caixas usaba
para
facer casas de fadas!
E con
moita arte pintaba
e con
macarróns decoraba!
A auga
non malgastaba,
pois
sabía que se necesitaba.
As
plantas e animais morrían
se auga
non bebían!
As luces
pronto apagaba,
malgastala
luz lle molestaba!
Á súa
nai, sempre rifaba
se vía
que con laca se peiteaba!
Pois o
aire enrarecía
e a
atmosfera fería!
Todo
quería reciclar
e á
xente ensinar!
Pero,
como era pequena,
non a
querían escoitar!
Ela
sempre o intentataba
pero
case nunca o acababa!
Así que
unha cousa decidiu.
Moito,
moito ía estudar!
Mestra
quería ser
e
ensinar á terra querer!
Mentres,
faría un papaventos
cunha
cola con moito movemento!
Alí
poñería papeliños,
con
moitos conselliños!
En cada
cidade un caería,
algún
neno o lería!
E…
entón, aprendería
a ser
mellor cada día.
A Terra queixase
de que
xa se sente vella!
Que nós
a descoidamos
e a
maltratamos!
A súa
auga contaminamos,
os males
costumes temos que deixalos!
Sempre
nos recorda con tristura
que e
vida e beleza e dozura!
Por iso
ela, séntese morrer
e
quérenos advertir !
Se non
curamos da súa ferida,
perderémola
enseguida!
O
planeta está na túa man,
el
sempre nos deu pan!
Imos
salvalo e coidalo,
comprometestes
a axudalo?
Actividades
- Que farías ti para salvar o planeta?
- Como non malgastarías auga, pon exemplos.
- Que materiais podes reciclar cada día?
- Que mensaxe escribirías?
- Escribe os nomes propios da poesía
- Hai algún aumentativo ou diminutivo? Escríbeo
- Escribe catro adxectivos do poema.
- Separa en sílabas as palabras dos dous primeiros versos
1
Relaciona as dúas columnas e forma palabras.
porta
|
brisas
|
balon
|
folios
|
creba
|
cabezas
|
para
|
cesto
|
Relaciona cada palabra coa súa derivada.
mar
|
floreiro
|
aspirar
|
lavadoiro
|
lavar
|
aspiradora
|
zapato
|
mariñeiro
|
flor
|
zapatería
|
Rodea a palabra intrusa en cada familia.
castaña
|
florería
|
papelería
|
||
castiñeiro
|
flor
|
arboredo
|
||
castañeira
|
librería
|
papeleira
|
||
limoeiro
|
florecer
|
papeliño
|
5
Completa as oracións coa palabra correcta.
banco
|
rato
|
Teño
que ir ao
a sacar cartos.
|
Non
me funciona o
do ordenador.
|
Que
canso estou! Vou sentar neste
.
|
Na
casa da miña avoa entrou un
.
|
Escribe dúas palabras máis de cada grupo.
ÁRBORES
|
CORES
|
MESES
|
laranxeira
|
azul
|
xaneiro
|
carballo
|
verde
|
marzo
|
Escribe algo que sexa…
vermello
|
suave
|
redondo
|
fermoso
|
Observa e completa con ESTA, ESES e AQUELA.
nenúfares
|
|
ra
|
|
árbore
|
Responde as preguntas (escribe os números con letra).
— Cantos irmáns tes?
— Teño
irmáns.
— Cantos tíos tes?
— Teño
tíos.
— Cantas mascotas tes?
— Teño
mascotas.